Dances on Jean Joseph Mouret


Der Komponist Jean Joseph Mouret war Kapellmeister am Hof der Herzogin von Maine im Schloss Sceaux, der im Vergleich zu Versailles „la petite cour de Sceaux“ genannt wurde. In diesem Workshop lernen wir Tänze, die Pierre-François Dollé zur Musik von Jean Joseph Mouret choreographiert hat: eine Bourrée für vier Personen und eine Forlane für ein Paar.

Der Kurs ist nicht für Anfänger geeignet.

Pierre-François Dollé choreographed some dances to the music of Jean Joseph Mouret, a composer for divertissements dansés at the court of la Duchesse du Maine. In this workshop we will learn a bourrée for 4 people and a Forlane, a couple dance.

The workshop is not suited for beginners in baroque dance.


Date/Termin:   11. bis 12. März 2023 / 11th and 12th March 2023

Times/Kurszeiten:    Saturday / Samstag and Sunday / Sonntag 9:30 - 12:30 and/und 13:30-16:30

Fees / Preise:
Inscriptions by paying the fee till February 17th 2023 / Anmeldung mit Einzahlung bis zum 17. Februar 2023   148 €  (zeitenTANZ-Mitglieder: 130 €)   

Inscriptions by paying the fee till March 3rd 2023 / Anmeldung mit Einzahlung bis zum 3. März 2023   158 €  (zeitenTANZ-Mitglieder: 140 €)   

Wichtige Hinweise:
Überweisungen immer rechtzeitig vornehmen, eine Zahlung gilt dann als eingegangen, wenn sie am Stichtag auf unserem Konto ersichtlich ist.
Spätere Einzahlungen müssen bei Kursbeginn nachgewiesen werden (Zahlungsbeleg mitbringen!). Ansonsten muss der Kursbeitrag plus 20 EUR Zuschlag vor Ort in bar bezahlt werden.

Es gelten die zum Zeitpunkt der Veranstaltung gültigen Corona-Verordnungen und Maßnahmen. Teilnehmer verpflichten sich, die jeweils geltende Verordnung zu erfüllen.

Unsere Stornobedingungen siehe  →  hier

Kursort:    → Raum für Tanz, Neubaugasse 31, 1070 Wien (Stiege 2 im Hof)

Teacher/Kursleitung:   →  Pierre-François Dollé
After an academic training at the Musikhochschule in Cologne (dance department, graduated with honors), Pierre-François began his professional career in several companies in Germany and England. There, he discovered the work of many choreographers from the neo-classical, contemporary, jazz and musical scenes. Back in France, he obtained his State Diploma as a dance teacher. He regularly participates in productions at the Opera National de Paris (Les Noces de Figaro, les Indes Galantes, l’Italienne à Alger, les Boréades etc…). Since 2005, Pierre-François Dollé has specialized in ancient dances, and he worked with companies such as l’Eclat des Muses, l’Eventail, Les Arts Florissants, Le Poème Harmonique, le Théâtre de l’Incrédule, Divertimenty, the Toronto Consort, Zeitentanz, Capella de la Torre, Les Jardins Chorégraphiques etc… He now has a sustained activity as a choreographer, in France and abroad, for opera productions, theater plays or choreographic performances. He notably creates shows with the company Cracovia Danza (Métamorphoses - Le Chat Botté, on the Ballets de village by Joseph Bodin de Boismortier), the Capella de la Torre ensemble (Praetorius Tanzt), the Courtdance company (Dances of the Sun King) or the Boston Early Music Festival (Dreams and Monsters). For many years, Pierre-François has been collaborating with Les Arts Florissants for shows, educational projects, dance workshops and balls, in particular the 40th anniversary ball of Les Arts Florissants at the Philharmonie de Paris, in December 2019, or in 2021 the productions Indian Queen by Purcell and La Fontaine l’homme et le poète. In 2020 and 2021, Pierre-François is choreographing with the ensemble Le Parlement de Musique, directed by Martin Gester, a program around François Couperin (Le Portrait de l’Amour) or the Te Deum by Marc-Antoine Charpentier. In 2022, Pierre-François will choreograph a new production of Les Fâcheux by Molière, directed by Julia de Gasquet, and in Tokyo, Armide by JB Lully, under the direction of conductor Ryo Terakado. Between 2007 and 20020, he was artistic director and choreographer of the Cie Fantaisies Baroques. Since 2021, within his company HéliosKine, he has been looking for a new aesthetic, where baroque material is at the service of a lively and daring contemporary creation. Pierre-François obtained a research and dance heritage grant from the Centre National de la Danse for research on dances from the beginning of the 17th century (2013, 2020), with Christine Bayle, from the First Empire (2014) and the notebooks of Michel Saint Léon (2016), with Irène Feste.


Registration form/Anmeldeformular:   →  New customers please download/Nur neue Kunden bitte herunterladen
registration form (Word)/Anmeldeformular (Word)
registration form (PDF)/Anmeldeformular (PDF)

Please email the filled out registration form to/Das ausgefüllte Anmeldeformular bitte per Email senden an  →  home@zeitentanz.at

Für alle anderen erfolgt die Anmeldung durch die rechtzeitige Überweisung des Kursbeitrages, eine elektronische Nachricht ist nicht erforderlich.
Die Kontoinformation befindet sich im
 →  Anmeldeformular (Word)
 →  
Anmeldeformular (PDF)

You'll find the accountinformation in the
 →  registration form (Word)
 →  registration form (PDF)

Eine Anmeldung ist erst gültig und verbindlich durch die rechtzeitige Überweisung des Kursbeitrags unter Angabe des Veranstaltungsnamen als Verwendungszweck.

Wer am Samstag im Anschluss an Pierre-François Dollés Kurs noch Lust hat Kontratänze zu tanzen, kann von 17:30 - 20:30 auch noch an den →  Gesellschaftstanzen des 18. Jahrhunderts -  mit Pia Brocza teilnehmen!